تبلیغات
اگر می خواهی بهترین معلم باشی ،بهترین شاگرد باش
وبلاگافکت نوار وضعیت
تخته سیاه - یادگیری در حد ورزیدگی
وبلاگافکت نوار وضعیت
بازدید : مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 اردیبهشت 1390
چند روز پیش در مورد الگو كاوشگری  در وبلاگ پرداخته شد از این به بعد قصد م این است كه الگوهای نوین را همراه با موقعیت های واقعی تدریس برای شما عزیزان بگذارم امیدوارم شما تجربه های شخصی خود را برای استفاده همكاران با ما در میان بگذارید با تشكر از شما منصوری
 در این قسمت به معرفی الگو تدریس یادگیری در حد تسلط در 2 قسمت
 می پردازیم .

یادگیری در حد ورزیدگی  وآموزش برنامه ای

اگر به شاگردان اجازه دهیم مطالب را یکی یکی  ویکی پس از از دیگری  یاد بگیرند تا بتوانند آنها را در اختیار خود احساس کنند شاید بتوانیم دور شکست را پاره کنیم یادگیری در حد ورزیدگی چار چوبی است که طبق آن می توان آموزش را به صورت متوالی در آورد این الگو توسط جان کارول وبنیامین بلوم تدوین شده است  . یادگیری در حد ورزیدگی راهی منظم وجالب است  که طبق آن احتمال رسیدن شاگردان به سطح رضایت بخش انجام کار  در موضوعات درسی  را افزایش  می دهد

مراحل تدریس آموزشی انفرادی

برنامه آموزشی که به صورت انفرادی  تجویز می شود نمایش از  یک برنامه درسی است که شیوه های تحلیل سیستمی در برنامه ریزی مطالب درسی را به کار می رود

این سیستم برای آن طراحی شده است تا

1-    یادگیری متناسب با پیشرفت هریک از شاگردان را با استفاده از واحدهای  درسی که برای یادگیری به صورت متوالی تنظیم شده اند ممکن سازد.

2-    هر شاگرد را به درجه قابل نمایشی از تسلط بر درس برساند.

3-    به شاگرد علاقه خود آغازی  آموزش وجهت یادگیری را نشان دهد.

4-    مهارت حل مسله را در خلال جریان کار توسعه دهد.

5-    خود ارزیابی وانگیزش برای یادگیری را تقویت کند.

فرصت های مربوط به فرایند یادگیری ومحیط متناسب به شرح زیر است.

1-مقدار زمان وتمرین لازم برای تسلط بر هدفهای اموزشی یک راه آشکار برای تعیین تفاوت شا گردان است.

2- یک جنبه مهم تدارک برای تفاوتهای فردی ترتیب شرایط به نحوی است که هر شاگرد بتواند به میزان سرعت ومقدار تمرینات مورد نیاز خود جریان توالی واحدهای آموزشی را طی کند

3- شاگردان یک مدرسه ابتدایی مرکب از انواع مطالب مناسب درسی و محیط آموزش انفرادی با تاکید بر خود یادگیری می توانند با حداقل آموزشی مستقیم معلم یاد بگیرند

شاگرد درهنگام طی واحدهایی متوالی آموزشی  نباید کار واحد جدید دیگری را تا آن زمان که تسلطی حداقلی بر مطالب واحدهای پیش نیاز قبلی برخوردار شده است اغاز کند.

4-در صورتی که شاگرد اجازه یابد وتشویق شود تا برحسب میزان پیشرفت خود پیش رود ، لازم است برنامه ارزیابی مکرر پیشرفت آموزشی شاگرد تهیه شود واز آن برای توسعه رهنمود های آموزش انفرادی استفاده گردد.

5-معلمان عادت یا فته به امور حرفه ای هنگامی خود را به طور ثمر بخش  مشغول می بیند که در حال انجام وظایفی چون آموزش انفرادی شا گردان یا گروه های کوچک ، تشخیص نیاز های شا گردان وطراحی برنامه های آموزشی  ونه مشغول به انجام وظایفی از قبیل منشیگری مثل نگهداری سوابق ، نمره دادن  به برگه های امتحانی  وغیره باشند

6-     هریک از شا گردان می توانند برای خود مسولیتی بیش از آنچه که در اکثر کلاسها معمول است در طراحی واجرای بر نامه مطالعاتی خود بپزیرند.

یادگیری در صورتی می تواند در خدمت به برنامه وکسی که تحت  این آموزش قرار دارد افزایش یابد که شا گردان به طرق مشخص بتوانند به یکدیگر کمک کنند

ادامه مطلب را در آینده نزدیك در اختیار شما قرار می دهیم



طبقه بندی: اموزشی، 
ارسال توسط م منصوری
آرشیو مطالب
نظر سنجی
شماچه راه های را برای افزایش اطلاعات آموزگاران مفید تر میدانید





امکانات جانبی

شارژ ایرانسل

دانلود

دانلود

دانلود

قالب وبلاگ

اخبار سینما

خرید پستی

شادشاپ

فروشگاه اینترنتی ایران آرنا