تبلیغات
اگر می خواهی بهترین معلم باشی ،بهترین شاگرد باش
وبلاگافکت نوار وضعیت
تخته سیاه - یادگیری در حد ورزیدگی قسمت دوم
وبلاگافکت نوار وضعیت
بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

دومین مرحله تحلیل الگو ، انجام کار در زمینه ای مرکب از هدف های رفتاری  وبه صورت متوالی  سازمان یافته9 است . برنامه ریزان  تجویز اموزش انفرادی  براین باورند چنین فهرستی که برای جنبه های دیگر  برنامه اساسی است باید نمودهای زیر را در بر داشته باشد

 الف- هر هدفی باید دقیقا بتواند آنچه را که یک شاگرد باید برای نشان دادن تسلط بر محتوا و مهارت مفروض انجام دهد بیان دارد . مطالب باید به گونه ای باشد که شاگرد متوسط بتواند در یک دوره نسبتا کوتاه همچون یک دوره درسی در کلاس بر آن مسلط شود ، هدفها باید افعالی رفتاری چون ، حل ، بیان ، توضیح ، فهرست ، توصیف  و از این قبیل افعال ونه اصطلاحات  کلی چون فهمیدن ، ارج نهادن، دانستن ودرک کردن باشند.

ب- هدف ها باید در درون شاخه های معنا دار محتوا گروه بندی شوند. بطورمثال : در ریاضیات هدف ها (به طور عمومی) در زمینه هایی چون عدد خوانی ، ارزش مکانی ،  جمع ، تفریق ، وغیره گروهبندی می شوند. چنین  گروهبندی هایی  به توسعه معنادار مطالب آموزشی وتشخیص  پیشرفت شاگردان کمک کند . در عین حال ، این گونه دگرئهبندی امکان وجود هد فهایی که در بین این زمینه ها قرار گیرنمد را حذف نمی کند.

ج- هدف ها باید در درون هر شاخه یا زمینه ، تا حد امکان ، به صورت متوالی به نحوی که هزیک بر اساس هده های پیش از خود ، وخود نیز به عنوان پیشنیاز هدف های بعدی پس از خود منظم شوند در اینجا مقصود بنا نهادن شاخص توانیها از طریق این هدفها است.

د- باید هدفها در درون سلسله  هدفهای هر زمینه ، به شکل متوالی یا واحدهای با معنا گروهبندی شوند. این واحد ها می توانند چنان مشخص شوند که نشانگر سطوح مختلف پیشرزفت ونقاط قطعی باشند که شاگرد هنگامی که یک واحد از آن زمینه را تمام می کند، بتواند به واحد بعدی در آن زمینه  یا به واحدی در زمینه دیگر برود. ( به طور مثال ، شاگرد در تکمیل سطح ب  جمع ، می تواند به سطح د جمع  یا به سطح ن تفریق برود)

مثال های از ضرب

سطح ب                                                                    سطح ن

1.      اگر یک عدد دور قمی  ویک عدد یک            1- اگر یک عدد دو رقمی در یک عدد دورقمی

رقمی به شاگرد بدهند آنها را به صورت            دو رقمی را به شاگرد بدهند ، اواین دوعدد را با       

 افقی وبا استفاده از اصل توزیع پذیری           استفاده از قاعده ضرب ، در هم ضرب می کند.

ضرب می کند.




طبقه بندی: اموزشی، 
ارسال توسط م منصوری
آرشیو مطالب
نظر سنجی
شماچه راه های را برای افزایش اطلاعات آموزگاران مفید تر میدانید





امکانات جانبی

شارژ ایرانسل

دانلود

دانلود

دانلود

قالب وبلاگ

اخبار سینما

خرید پستی

شادشاپ

فروشگاه اینترنتی ایران آرنا