تبلیغات
اگر می خواهی بهترین معلم باشی ،بهترین شاگرد باش
وبلاگافکت نوار وضعیت
تخته سیاه - مطالب هفته دوم آبان 1390
وبلاگافکت نوار وضعیت
بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 14 آبان 1390

در فرآیند آموزش داوری ارزشی معلم زمانی كامل می شود كه قادر باشد تحلیلی درست از روند پیشرفت فراگیران داشته باشد و او را در گامهای بعدی یاری نماید.

اطلاعات به دست آمده از فرایند تحلیل و برسی خطاها ، دستمایه ارائه رهنمودهای مفید برای اصلاح و بهبود عملكرد دانش اموزان است. بنابراین رابطه نزدیك بین بازخورد و تكلیف شب مشخص می گردد. طراحی و تهیه تكالیف مناسب به دانش آموز كمك می كند تا خطاهایش كاهش یابد و موفقیتهایش در سفر یادگیری افزون شود . بر این اساس مفهوم تكلیف درسی گسترش می یابد و دیگر نمی توان آن را در پرسش تكراری و بازنویسی متون خلاصه كرد. در واقع طراحی تكلیف ، طراحی یك فرصت یادگیری برای دانش آموزانی است كه نیاز ویژه آموزشی دارند و این نیاز با مطالعه عملكرد گذشته فرد و تحلیل خطاها و موفقیتهایش شناخته می شود. ( دكتر حسینی ، محمد 1384)



ادامه مطلب
طبقه بندی: اموزشی، 
ارسال توسط م منصوری
بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 13 آبان 1390

یادم باشد: حرفی نزنم که دلی بلرزد و خطی ننویسم که کسی را آزار دهد.

یادم باشد: که روز و روزگار خوش است و تنها دل من دل نیست ،

یادم باشد: جواب کینه را با کمتر از مهر و جواب دو رنگی را با کمتر از صداقت ندهم .

یادم باشد: باید در برابر فریاد ها سکوت کنم و برای سیاهی ها نور بپاشم .

یادم باشد: از چشمه ، درس خروش بگیرم و از آسمان ، درس پاک زیستن.

یادم باشد: سنگ خیلی تنهاست، باید با او هم لطیف رفتار کنم مبادا دل تنگش بشکند.

یادم باشد: برای درس گرفتن و درس دادن به دنیا آمده ام نه برای تکرار اشتباهات گذشته !

یادم باشد: هر گاه ارزش زندگی یادم رفت در چشمان حیوان بی زبانی که به سوی قربانگاه می رود زل بزنم تا به مفهوم بودن پی ببرم ... .

یادم باشد: گره تنهایی و دلتنگی هر کسی فقط به دست خودش باز می شود.

یادم باشد: هیچگاه لرزیدن دلم را پنهان نکنم تا تنها نمانم ... .

یادم باشد: قبل از اینکه از راه رفتن کسی ایراد بگیرم یکبار با کفشهای او راه بروم.

و یادمان باشد: هیچگاه از راستی نترسیم !




طبقه بندی: تربیتی، 
ارسال توسط م منصوری
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 12 آبان 1390

 نمونه برگ آزمون عملکردی

نام و نام خانوادگی دانش آموز: ........................ تاریخ: ....................

شیوه اجرا: فردی گروهی موضوع: علوم پایه: چهارم مدت زمان: 15 دقیقه

هدف کلی: تشخیص تفاوت های مدار متوالی و موازی

وسایل مورد نیاز:

1. مداد 2. کاغذ

شرح فعالیت:

اتاقهای مریم و فاطمه در کنار یکدیگر است و سیم کشی این دو اتاق متوالی میباشد. این امر باعث می شود لامپ هر دو اتاق یا روشن بماند یا خاموش.

الف: شما با طراحی مداری به آنها کمک کنید تا مشکل آنها حل شود.

ب: شکل قبلی مدار اتاقها و طرح جدید را جداگانه رسم کنید.

مقیاس درجه یندی:

ردیف نشانه ها و انتظارات درجات                                                 4       3           2          1

 

1 مدار را درست طراحی کرده اند

2 مدار موازی و متوالی را درست رسم کرده اند ؟

3 کار را در زمان معین به پایان رسانده اند

ارائه بازخورد:

 

 




طبقه بندی: اموزشی، 
ارسال توسط م منصوری
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 12 آبان 1390

ما برای صداهای کاملا مشابه، حروف مختلف داریم
واسه این صدا
۲ تا حرف داریم: ت، ط
واسه این
۲ تا: هـ، ح
واسه این
۲ تا: ق، غ
واسه این
۲ تا: ء، ع
واسه این
۳ تا: ث، س، ص
و واسه این
۴ تا: ز، ذ، ض، ظ
این یعنی:
«شیشه» رو نمی‌شه غلط نوشت
«دوغ» رو می‌شه
۱ جور غلط نوشت
«غلط» رو می‌شه
۳ جور غلط نوشت
«دست» رو می‌شه
۵ جور غلط نوشت
«اینترنت» رو می‌شه
۷ جور غلط نوشت
«سزاوار» رو می‌شه
۱۱ جور غلط نوشت
«زلزله» رو می‌شه
۱۵ جور غلط نوشت
«ستیز» رو می‌شه
۲۳ جور غلط نوشت
«احتذار» رو می‌شه
۳۱ جور غلط نوشت
«استحقاق» رو می‌شه
۹۵ جور غلط نوشت
و «اهتزاز» رو می‌شه
۱۲۷ جور غلط نوشت!

واغئن چتوری شد که ماحا طونصطیم دیکطه یاد بگیریم!؟

با تشكر از وبلاگ گروه های آموزشی ابتدایی شهر تهران 

 


طبقه بندی: اطلاعات عمومی، 
ارسال توسط م منصوری
آرشیو مطالب
نظر سنجی
شماچه راه های را برای افزایش اطلاعات آموزگاران مفید تر میدانید





امکانات جانبی

شارژ ایرانسل

دانلود

دانلود

دانلود

قالب وبلاگ

اخبار سینما

خرید پستی

شادشاپ

فروشگاه اینترنتی ایران آرنا